Veelgestelde vragen

Q: Wanneer ontvang ik mijn app URL?

A: Je ontvangt een nieuwsbrief met alle deelnemersinfo. In je bevestiging van inschrijving staat op welke datum je deze nieuwsbrief ontvangt.

Q: Ik heb geen nieuwsbrief met deelnemersinfo ontvangen. Wat moet ik doen?

A: Check je spam-/reclame-box! De mail wordt verzonden met als afzender virtueel@activebirds.nl. 

Q: Krijg ik een echt startbewijs?

A: Nee, je ontvangt een virtueel startbewijs met je naam en nummer.

Q: Wat moet ik met het virtuele startbewijs doen?

A: Je kunt je virtuele startbewijs downloaden via de link in de nieuwsbrief. Als je dit startbewijs print, kun je het opspelden als je gaat lopen. Je kunt het virtuele startbewijs ook posten op social media.

Q: Ik heb geen email op mijn telefoon. Wat moet ik doen?

A: Klik op je computer op de link in de nieuwsbrief met deelnemersinfo; er opent een internetpagina. Scan op deze pagina de eerste QR-code met je telefoon en installeer de Racemap app op je telefoon. Scan vervolgens de tweede QR-code met je telefoon en de app laadt je gegevens. Ga verder met stap twee uit de app-instructie, die je hebt ontvangen in de nieuwsbrief.

Q: Waar kan ik de Racemap app downloaden en hoe start ik mijn activiteit?

A: De app kun je downloaden in de Google Play Store of in de App Store. Neem de app-instructie, die je hebt ontvangen in de nieuwsbrief met deelnemersinfo, zorgvuldig door.

Q: De app werkt niet. Wat doe ik niet goed?

A: De meest voorkomende oorzaken, waardoor de app niet werkt zijn:

  • Je bent direct naar de app gegaan en je hebt op het evenement geklikt. Het is echter de bedoeling dat je op de URL in de nieuwsbrief klikt: deze leid je direct door naar jouw deelnemersgegevens in de app.
  • Je hebt de app geen toestemming gegeven om je locatie te zien.
  • Je telefoon staat op de energiebesparende stand.

Het kan ook zijn dat je eerder met een ander device, bijvoorbeeld een andere mobiel of op een tablet, op de unieke URL hebt geklikt. Neem in dat geval contact met ons op. De URL kan namelijk slechts aan één device worden gekoppeld en moet door ons opnieuw worden geactiveerd.

Q: Heb ik internetverbinding op mijn telefoon nodig voor de app?

A: Ja, voor het gebruik van de app is een internetverbinding nodig.

Q: Kan ik ook mijn sporthorloge gebruiken?

A: Ja, alle reguliere sports trackers (Strava, Runkeeper, Garmin, Polar, Suunto) kunnen worden gebruikt.
Je kunt achteraf via https://racemap.com/upload je GPX, KML of TCX bestand uploaden.
Gebruik de 6-tekens tellende code die achter het =-teken staat in je persoonlijke app URL.
Voorbeeld: https://racemap.app/redeem_key?key=XXXXXX

LET OP: Leg 100 tot 200 meter extra af om zeker te zijn van een finishtijd, gps-registratie met bovengenoemde sports trackers is niet 100% nauwkeurig!

Q: Hoe vaak kan ik deelnemen aan het evenement?

A: Je kunt eenmaal deelnemen aan het evenement.

Q: Kan ik mijn tijd verbeteren?

A: Nee, de app registreert eenmaal de afgelegde afstand. Als je opnieuw een afstand aflegt, wordt er geen nieuwe tijd geregistreerd.

Q: Kan ik mijn afstand nog wijzigen?

A: Nee, de afstand is gekoppeld aan je virtuele startbewijs en de app URL. Je kunt de app wel ‘pauzeren’ en later hervatten, waardoor het mogelijk is om de afstand bijvoorbeeld in stukjes op verschillende dagen af te leggen.

Q: Moet ik een bepaalde route afleggen?

A: Nee, juist niet! Kies een route in je eigen omgeving. Denk eraan om een veilige afstand te houden van minimaal 1,5 meter. Blijf thuis wanneer je last hebt van verkoudheidsklachten of koorts. Ga niet samen, maar alleen!

Q: Waar kan ik mijn uitslagen vinden?

A: De uitslagen vind je in de app in het Leaderboard.

Q: De uitslag is niet correct. Kan dat worden aangepast? 

A: Wanneer u met de App heeft gelopen conform werkinstructie (en locatie delen op aan stond) zou de registratie vanzelf goed moeten gaan. Dat geldt ook voor het uploaden van het resultaat m.b.v. de ondersteunde sporttracers. Als het volgens u toch niet goed is wilt u dan uiterlijk 2 januari 2022 een mail sturen aan virtueel@activebirds.nl met uw naam, startnummer, gelopen afstand, en de gelopen tijd (bijvoorkeur voorzien van een printscreen/foto o.i.d.). Op 3 januari worden eventuele laatste correcties verwerkt en de einduitslag definitief opgemaakt. 

Q: Wanneer ontvang ik mijn certificaat?

A: Het certificaat is beschikbaar na afloop van het evenement (zodra de einduitslag definitief is). Dit is uiterlijk 5 januari 2022 beschikbaar. U kunt het certificaat dan zelfdownloaden via de link uit de mail en/of via onze website. 

Q: Wanneer krijg ik de herinnering? 

A: Betaalde inschrijvers van de Virtual Sylvestercross ontvangen na afloop van het evenement een herinnering thuis gestuurd (mits het een postadres in Nederland is). Om de traditie van een 'tegel' in ere te houden is het een speciale uitgave op aangepast materiaal (forex). Aangezien wij een zo actueel mogelijk ontwerp willen maken en het exacte aantal tegels willen weten wordt dit begin januari 2022 gemaakt. We verwachten dat u de herinnering in de 2e helft van januari 2022 ontvangt. 

Helpdesk

Staat je vraag er niet tussen? Neem contact op met de speciale Helpdesk van onze partner activebirds! De helpdesk is tijdens kantooruren bereikbaar: virtueel@activebirds.nl. Het advies is direct contact op te nemen met de helpdesk, zij hebben mogelijkheden om zaken aan te passen in het regisgtratiesysteem, dat hebben we als vrijwilligers van de Sylvestercross niet. Let op neem a.j.b. direct als u iets constateert contact op met de helpdesk zodat meteen gekeken kan worden of we u kunnen helpen. Op 3 januari wordt gecontroleerd of er nog openstaande klantvragen zijn en eventuele correcties dan nog verwerkt; in de loop van die dag wordt de uitslag opgemaakt en kan dan niet meer gewijzigd worden.